2015
Aug
ΑΚΡΙΒΗΣ ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ ΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ALCO ΤΟ 2014 ΚΑΙ 2015
Στην αφετηρία μίας ακόμη προεκλογικής περιόδου, επειδή πολλά θα ακουστούν, είναι σκόπιμο να επαναλάβουμε ότι οι δημοσκοπήσεις συνιστούν εργαλείο αποτύπωσης των τάσεων τη χρονική στιγμή που πραγματοποιούνται και όχι μέθοδο πρόγνωσης του εκλογικού αποτελέσματος.
Ιδιαιτέρως σε εποχές τεράστιας κινητικότητας, όπως αυτή που βιώνουμε τα τελευταία χρόνια, με το 30% των ψηφοφόρων να επιλέγει σε κάθε εκλογική αναμέτρηση διαφορετικό κόμμα από εκείνο που είχε ψηφίσει στην αμέσως προηγούμενη, αλλά και με το 15% να καταλήγει στην απόφαση του τις τελευταίες ημέρες πριν τις εκλογές (αν όχι την ίδια την Κυριακή των εκλογών), αν κάποιος θέλει να αξιολογήσει την ακρίβεια στην αποτύπωση των τάσεων, πρέπει να μελετήσει τις τελευταίες δημοσκοπήσεις πριν τις εκλογές. Εκείνες δηλαδή της Πέμπτης ή της Παρασκευής πριν την κάλπη.
Η μελέτη αυτή τόσο για τις Ευρωεκλογές του 2014, όσο και για τις Εθνικές Εκλογές του Ιανουαρίου του 2015, δείχνει καθαρά ότι στην Ελλάδα υπάρχουν αρκετές εταιρείες που σταθερά αποτυπώνουν με ακρίβεια τις τάσεις της εκλογικής συμπεριφοράς.
Η Alco είναι μία από αυτές, όπως φαίνεται στον πίνακα που ακολουθεί:
ΕΥΡΩΕΚΛΟΓΕΣ 2014
ALCO - ΠΡΩΤΟΘΕΜΑ.GR - 23/5/2014 ΕΚΛΟΓΙΚΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ
ΣΥΡΙΖΑ 26,1 26,6
ΝΔ 22,3 22,7
ΔΙΑΦΟΡΑ 3,8 3,9
ΕΘΝΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ 2015
ALCO - ΝΕΡΙΤ - 23/1/2015 ΕΚΛΟΓΙΚΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ
ΣΥΡΙΖΑ 34,3 36,3
ΝΔ 27,4 27,8
ΔΙΑΦΟΡΑ 6,9 8,5